Välkommen till årets Audition för sommarjobb

På lördag, den 3 mars, klockan 10.00 slår portarna upp för Audition 2018Ungdomar i hela Linköping får möjlighet att presentera sig och kanske ta ett första steg till ett sommarjobb eller semestervikariat hos Stångåstaden, Studentbostäder eller någon av företagets entreprenörer.

– I år testar vi ett nytt koncept med förhandsbokning av intervjutider för att erbjuda ungdomarna en chans att planera sin tid. Redan efter ett par dagar var alla drygt 250 tider fullbokade, så vi tror att drop-in-kön kan bli ganska lång, säger Jenny Ahlbert, HR-projektledare på Stångåstaden.

Media är varmt välkomna att besöka Audition för att träffa unga arbetssökande och rekryterare från Stångåstaden.

Var: Kårhuset Kollektivet, Ågatan 55 i Linköping

När: lördagen den 3 mars klockan 10-15

Det finns två typer av tjänster att söka: semestervikariat på Stångåstaden och sommarjobb hos företagets entreprenörer. Semestervikarietjänsterna hos Stångåstaden/Studentbostäder kan sökas av ungdomar som fyllt 20 år. Sommarjobben är placerade hos de entreprenörer som sköter den inre och yttre skötseln i Stångåstadens bostadsområden. Sökande till dessa tjänster får vara mellan 17-19 år.

– Ett sommarjobb kan ge så mycket. En extra behövlig lön att spendera eller spara. Erfarenheter och kunskaper. Och kanske det viktigaste av allt: nätverk och viktiga relationer att ta med sig vidare in i yrkeslivet, säger Malin Wettre, HR-chef på Stångåstaden.

Jenny Ahlbert, HR-projektledare för Audition, telefon 013-20 85 73
Malin Wettre, Chef HR, telefon 013-20 86 61