Barn ges möjlighet att träna med LHC-stjärnor

I går drog årets hockeyskola, Outdoor Hockey School, igång. Genom ett samarbete mellan Stångåstaden och LHC får barn i årskurs 1-4 möjlighet att träna utomhus tillsammans med A-lagsspelare från LHC herr och dam.

Bild från förra årets hockeyskola. Foto: Crelle Photography

Träningen är gratis och det är inget krav på erfarenhet från hockey eller innebandy. Det enda som behövs är träningskläder, gympaskor och en hockey- eller innebandyklubba. Träningarna äger rum i Lambohov, Ryd och Trädgårdsföreningen. Ingen föranmälan behövs till aktiviteten.

Media är varmt välkomna till någon av träningarna!

Plats och tider

Ryd: Isrinken på Rydsvägen 400måndag 13 maj, 20 maj och 27 maj, klockan 17-18

Lambohov: Planen bakom IK Östrias kansli vid Lambohov centrumTisdag 14 maj, 21 maj och 28 maj, klockan 17-18

Trädgårdsföreningen: Hockeyrinken vid lekparkenOnsdag 15 maj, 22 maj och 29 maj, klockan 17-18

Länk till mer information: https://www.stangastaden.se/omoss/engagemang/aktiviteter-lhc

Satsningen på Outdoor Hockey School är ett samarbete mellan Stångåstaden och LHC som pågått under många år. Som en del av Stångåstadens långsiktiga engagemang i samhället samarbetar vi med en lång rad föreningar och verksamheter i Linköping. Vårt mål med dessa samarbeten är att bidra till att skapa positiva alternativ och meningsfull fritid samt en ökad trygghet och trivsel i våra bostadsområden.

För mer information, kontakta gärna: Ida Lyth, PR- och kommunikationsansvarig Stångåstaden, telefon 072-5 93 88 08

Bild från förra årets hockeyskola. Foto: Crelle Photography