Stångåstaden och SABO rekryterar ambitiösa studenter med hållbara framtidsutsikter

Stångåstaden och SABO, Sveriges Allmännyttiga Bostadsföretag, står bakom traineeprogrammet som pågår under ett år med start i september 2019. SABOs traineeprogram ger unga, framtida nyckelspelare en snabb introduktion till branschen. Sedan starten 2016 har drygt 140 personer genomgått traineeprogrammet.

– Allmännyttan säkerställer kompetensen inom fastighetsbranschen genom satsningen med traineeprogrammet. Vi är att räkna med och tar ansvar på arbetsmarknaden, säger Anders Nordstrand, vd på SABO.

I år har traineeprogrammet 13 deltagare från 10 företag. Upphandlare, hållbarhetsutvecklare och biträdande projektledare är några tjänster som ingår i traineeprogrammet. Deltagarna anställs på ett av SABOs drygt 300 medlemsföretag för en specifik tjänst och har sin hemvist där hela året. Traineerna får ett unikt nätverk, en bred verksamhetsförståelse och personlig utveckling under ett år. Stångåstaden är ett av de allmännyttiga bostadsföretag som använder sig av traineeprogrammet.

– Den absolut viktigaste vägen till framgång är att vi lyckas rekrytera och behålla de allra bästa medarbetarna. Idag är det konkurrens om talangerna inom väldigt många branscher. Traineeprogram är ett viktigt verktyg för oss att skapa ytterligare attraktivitet till fastighetsbranschen. Det ger också talangerna som deltar i programmet en rivstart på karriären och ett eget nationellt nätverk som de kommer att ha nytta av under många år framåt, säger Fredrik Törnqvist vd på Stångåstaden.

Ansökningsperioden är 28 februari- 28 mars och riktar sig till unga akademiker.

För ytterligare information kontakta gärna:
Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden, tel. 072-574 96 60