Läs mer

Stångåstadens boendeapp

Har du testat vår boendeapp? I appen kan du blant annat boka tvättid, chatta med kundtjänst och göra felanmälan. Här är intruktioner för hur du bokar tvättstuga och gör felanmälan. 

SÅ BOKAR DU TVÄTTSTUGA I BOENDEAPPEN

Du kan snabbt och enkelt boka tvättstuga i boendeappen. Där kan du även favoritmarkera den eller de tvättstugorna som du föredrar att använda. Följ stegen eller se instruktionsvideon nedan.

1. Logga in i boendeappen med lösenord eller BankID.
2. Klicka på Tvättstuga.
3. Välj dag genom att klicka i det gula fältet som visar datum. 
4. Klicka i det gröna fältet för respektive tvättstuga för att se lediga tider. 
5. Du kan välja att visa alla tider eller filtrera på förmiddag, eftermiddag, kväll och natt. 
6. Du kan även favoritmarkera tvättstugor genom att klicka på hjärtat. Du når dina favorittvättstugor direkt från Hem-fliken.
7. När du har bokat en tid för tvättstuga ser du bokningen under fliken Mina bokningar.

Tips: Om du aktiverar påminnelser under fliken Min profil får du en påminnelse innan din tvättid. 


SÅ GÖR DU EN FELANMÄLAN

Det smidigaste sättet att göra en felanmälan är via boendeappen. Här kan du med några få klick skicka iväg en tydlig beskrivning av ditt fel.

Vill du anmäla ett akut fel som till exempel ett stigande stopp i köksavlopp, läckande element eller om du råkat låsa dig ute vill vi istället att du ringer till vår kundtjänst på telefon 013-10 02 84.

Så här gör du:

1. Logga in i boendeappen med lösenord eller BankID.
2. Klicka på Felanmälan.
3. Bifoga gärna en bild som visar felet. Det gör att vi snabbare kan avgöra vad som krävs för att åtgärda problemet. En bild säger mer än tusen ord :) 
4. Beskriv vad felet gäller så tydligt du kan i textfältet.
5. Ange din mailadress och ditt telefonnummer. 
6. Klicka på Skicka.