Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

För tredje året i rad – ökad kundnöjdhet hos våra lokalhyresgäster

Pressmeddelande

Stångåstaden genomför årligen kundundersökningen AktivBo där lokalhyresgäster får möjlighet att tycka till om sin lokal och Stångåstadens service. För tredje året i rad har kundnöjdheten hos lokalhyresgästerna ökat, vilket är ett kvitto på att målmedvetet jobb ger resultat.

Den fina ökningen från 78,4% 2021 till 85,1% 2024, har naturligtvis inte skett av sig själv. Bakom ligger ett medvetet strategiskt tänk och en ordentlig genomlysning av organisationen.

 – Vi är mycket glada över att vårt serviceindex fortsätter att utvecklas positivt för tredje året i rad. Det är ett tydligt kvitto på att våra förändrade arbetssätt ger resultat. Vi har stärkt vår kompetens och organiserat oss på ett mer effektivt sätt. En stor skillnad är att vi idag är fler som arbetar inom affärsområde lokaler jämfört med för några år sedan, vilket gör att vi kan möta våra kunders behov ännu bättre, säger Therese Lindh som är chef för affärsområde lokaler på Stångåstaden.

Undersökningen, som gjordes under hösten 2024, visar att 93,3% av lokalhyresgästerna rekommenderar Stångåstaden som hyresvärd.

 – Vi träffar våra kunder på ett mer strukturerat sätt nu och har en nära och tät dialog med dem. Det bygger starka, långsiktiga relationer och det ger oss möjligheten att vara lyhörda för deras behov utifrån just deras bransch och situation, det har gett goda resultat. Vi vill vara en flexibel, trygg och stabil samarbetspartner över tid, säger Charlotta Wahlin kommersiell förvaltare på Stångåstaden.

Internt samarbete stärker

– Det interna samarbetet inom Stångåstaden utvecklas hela tiden, vilket skapar bättre möjligheter för våra kunder. Genom att dela kunskap, erfarenheter och resurser över avdelningar kan vi effektivisera processer, driva utveckling och skapa mervärde. Detta gör oss bättre rustade att möta framtidens utmaningar och vi kan hjälpa våra kunder att förbättra och utveckla sina verksamheter på ett hållbart och konkurrenskraftigt sätt, säger Therese Lindh.

Andra resultat från kundundersökningen:

  • 94,4% uppger att de Trivs i sin lokal
  • 90,9% tycker att de får bra Information från Stångåstaden
  • 91,6% upplever Trygghet i allmänna utrymmen, en ökning med 4,6% från föregående år
  • 85,5% uppger att Stångåstaden sköter Underhållet av lokalen på ett föredömligt sätt, vilket är en ökning med 7,5% från föregående år.

Enkäten skickades till alla Stångåstadens lokalhyresgäster och svarsfrekvensen var 53,4%, en ökning med 3,8% från föregående år.

Stångåstaden förvaltar drygt 400 lokaler runt om i Linköpings kommun och erbjuder lokaler i flera storlekar för olika typer av verksamheter. Det är allt från kontor, butiker och restauranger till förskolor och vård- och omsorgsboenden. 

Läs mer om Stångåstadens lokalverksamhet

Kontakter

Stångåstadens presscenter
Stångåstadens presscenter