Läs mer

Kundtjänst, felanmälan

Vi på Stångåstaden är glada över att ha dig som hyresgäst. En av våra stora drivkrafter är att skapa förutsättningar för att du ska trivas hos oss. Vi arbetar varje dag med att göra vår service och din vardag bättre. 

Vi hoppas kunna ge dig tips och råd kring din boendemiljö. Råd som kan öka din trivsel och ge bästa tänkbara boendemiljö. Vi vill också skapa förutsättningar för att du ska kunna spara energi i hemmet för en mer hållbar framtid. Utöver tips och råd hjälper vi dig självklart med om det är något som har gått sönder i, eller utanför din lägenhet. Genom att anmäla diverse fel hjälper du oss att hålla ditt hem och din boendemiljö så funktionell och trivsam som möjligt. 

Vad hjälper kundtjänst dig med? 

Vi på kundtjänst hjälper dig om du vill felanmäla något i eller utanför din lägenhet. Vår ambition är att du ska få snabb och smidig service och alltid känna att du har haft ett bra samtal när du har varit i kontakt med oss. Vi hjälper även till om du har frågor om hemsidan, uthyrningsregler eller andra frågor som har rör ditt boende. Till oss är du alltid välkommen att framföra dina synpunkter och förbättringsförslag. Om inte vi kan hjälpa dig ser vi till att du kommer i kontakt med rätt person.

Vad händer med din felanmälan? 

När vi tar emot din anmälan om fel har vi en del olika delar att ta hänsyn till. För att vi ska kunna slutföra en felanmälan kan vi behöva en viss information, till exempel olika nummer på vitvaror, en uppmätt inomhustemperatur om du tycker att det är kallt, eller om du rensat ditt vattenlås då du anmäler ett stopp i avlopp. Därefter gör vi en bedömning och skickar iväg felanmälan till berörd leverantör, vi tar även hänsyn till hur ärendet ska prioriteras. Du kommer sedan att bli kontaktad för en tidsbokning.

Hur många samtal och felanmälningar tar kundtjänst emot? 

Du är alltid välkommen att kontakta kundtjänst, och oss kan du nå på olika sätt. Facebook, och e-post  är några alternativ, i dessa kanaler besvarar vi ditt ärende senast nästkommande arbetsdag men oftast samma dag. Det är också lätt att nå oss via telefon, vi besvarar ditt samtal mellan kl. 7 och 17 helgfria vardagar. Du kan numera även chatta med oss på dagtid.  
Under 2017 besvarade vi drygt 70 000 samtal där ca 70 % besvarades inom 30 sekunder. De samtal, mejl och felanmälningar via hemsidan vi mottog under 2017 resulterade i drygt 65 000 felanmälningar. 

Välkommen att kontakta oss på Kundtjänst!